Hitit Ünivesitesi Meslek Yüksekokullarında 3+1 Eğitim Modeli’ne Geçiş Süreci Çalışmaları Devam Ediyor.

HİTİT ÜNİVESİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA 3+1 EĞİTİM MODELİ’NE GEÇİŞ SÜRECİ ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

Hitit Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında nitelikli eleman yetiştirmede örnek bir uygulama olarak kabul edilen ve İşyeri Uygulaması Eğitimi’ni merkeze alan 3+1 modeli dönüşüm çalışmaları sürüyor. Söz konusu değişim ve dönüşümü sağlamak ve koordine etmek amacıyla kurulan Mesleki Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından Program Kurulu toplantısı 8 Şubat Perşembe günü saat 10.00 da Ethem Erkoç konferans salonunda yapıldı. Yapılan programa Hitit Üniversitesi’nin merkez ve ilçelerdeki öğretim elamanlarından oluşan bütün program temsilcileri katıldı. Toplantıda meslek yüksekokulları bünyesinde bulunan programların ders müfredatlarının 3+1 modeline uyarlanması konusu görüşüldü.

Geçilmesi düşünülen model ön lisans öğrencilerinin 3 yarıyıl okulda teorik eğitim, 1 yarıyılda ilgili oldukları sektörlerde işyeri uygulaması eğitimi almak suretiyle iş disiplini, uygulama becerisi ve organize çalışma kabiliyetlerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu sayede öğrencilerin iş hayatına hazır bir şekilde mezun olmaları amaçlanmaktadır. 

Programda konuşma yapan MEYOK Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Zekeriya IŞIK 3+1 eğitim sisteminin, toplum, iş dünyası, üniversite, öğretim elemanı ve öğrenci açısından bir ihtiyaç olduğunu vurguladı. Yrd. Doç. Dr. Zekeriya IŞIK program müfredatlarının en kısa zamanda güncellenerek sistem değişikliğine hazır hale getirileceğini ifade etti.

Yrd. Doç. Dr. Işık, modelin uygulanması ile birlikte, takım çalışmasını bilen, teknolojik gelişmeleri takip eden, iş deneyimi olan ve teorik bilgiyi uygulama becerisine dönüştüren öğrenciler yetiştirilebileceğini böylece bu öğrencilerin de iş dünyasının ihtiyacı olan nitelikli işgücü talebini karşılayabileceğini kaydetti.

Yrd. Doç Dr. Işık, modelin üniversiteye olan faydalarını ise iş dünyası ile kaynaşma, ortak AR-GE çalışmaları, iş dünyasının sorunlarına birlikte çözüm üretme ve mezun ettiği öğrencilerin başarısı ile tercih edilen üniversiteler arasına girmek şeklinde sıraladı. Modelin iş dünyasına önemli kazanımlar sunacağını belirten Yrd. Doç. Dr. Işık, bu model sayesinde firmalar iş başı eğitim yükünden kurtularak, yetenekli gördüğü öğrencileri seçerek istihdam edebilecek ve üniversite ile sürekli bir işbirliği içerisinde olacaklarını belirtti.

MEYOK Koordinatör yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Güngör KARAKAŞ tarafından sistemin işleyişi ile ilgili sunum yapıldı. Sunumdan sonra katılımcılardan gelen sorular tartışılarak daha kaliteli bir eğitim için yapılması gerekenler görüşüldü. 



HIZLI ERİŞİM