T.C.
HİTİT ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULLARI
KOORDİNATÖRLÜĞÜ (MEYOK) YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Hitit Üniversitesi
bünyesindeki Meslek Yüksekokulları arasında koordinasyonu sağlamak üzere
kurulan ‘Hitit Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü’nün çalışma
esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu yönerge ‘Hitit Üniversitesi Meslek
Yüksekokulları Koordinatörlüğü’nün nitelikleri, organları ve işleyişi ile
ilgili genel ilkeleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3-(1) Bu yönerge 2547 Sayılı Yasanın 13 ve 14.
Maddelerine dayalı olarak düzenlenmiştir.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu Yönergede geçen;
a) Koordinatör: Meslek
Yüksekokulları Koordinatörünü,
b) Meslek Yüksekokulları: Hitit
Üniversitesi bünyesindeki Meslek Yüksekokullarını,
c) MEYOK: Hitit Üniversitesi
Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğünü,
ç) Rektör: Hitit Üniversitesi
Rektörünü,
d) Senato: Hitit Üniversitesi
Senatosunu,
e) Üniversite: Hitit
Üniversitesini
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Çalışma Alanları, Organlar
ve Görevleri
MEYOK’un çalışma alanları
MADDE 5-(1) Meslek Yüksekokullarında eğitimin organizasyonu,
üretkenliğin artırılması ve sorunların giderilmesi için gerekli planlama ve
uygulamaları yapmak amacıyla oluşturulan MEYOK, aşağıdaki alanlarda çalışmalar
yürütür.
a) Çağdaş bilim ve
teknolojideki değişime ve gelişmelere uygun olarak Türkiye’nin ve dünyadaki
ilgili sektörlerin gereksinim duyduğu alanlarda yüksek nitelikli iş gücü yetiştirmek,
sektörlerin ara kademe meslek elemanları ile ilgili gereksinimlerini
belirleyerek, Meslek
b) Yeni MYO açılması
ve yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki ihtiyaçlara göre MYO’lara programların
açılması çalışmalarını yapmak, (ihtiyaçlara vb. bakarak)
c) Mevcut MYO
programlarının izlenmesi ve kalite güvence sistemleri çerçevesinde geliştirilmesine
dönük çalışmalar yapmak,
ç) Mezunların
izlenmesi ve onlardan gelecek geri dönüşlere göre programı iyileştirme çalışmaları
yapmak,
d) Meslek
Yüksekokulu Program kontenjanlarının belirlenmesi,
e) Mevcut
altyapının iyileştirilmesi ve gerekli altyapının sağlanması,
f) Tercih
edilebilirlik vb. analizleri yapmak,
g) Meslek
Yüksekokulları arasında koordinasyonu sağlamak,
ğ) Meslek
Yüksekokullarında görev yapacak öğretim elemanlarının genel niteliklerini
belirleyici kriterleri tespit ederek Senatonun onayına sunmak,
h) Meslek
Yüksekokulları mezunlarına yönelik hizmet içi sertifikalı eğitim programlarının
düzenlenmesini desteklemek,
ı) Kalite
güvence sistemleri kurmak,
i) İlgili
sektörle, öğretim elemanları öğrencinin birlikteliği sağlamak,
j) Çorum
Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgesindeki(METEB) Hitit Üniversitesine bağlı Meslek
Yüksekokulları ile bu Meslek Yüksekokullarına ilişkilendirilen Mesleki ve
Teknik Ortaöğretim kurumlarının eşgüdümlü olarak çalışmalarına yönlendirici
olmak.
Organlar
MADDE 6-(1) MEYOK’un organları şunlardır;
a)
Koordinatör,
b) Meslek
Yüksekokulları Müdürler Kurulu,
c) Danışma
Kurulu,
ç) Program
Kurulları,
d) Bilim Dalı
Kurulları
Koordinatör
ve Koordinatör Yardımcısı
MADDE 7-(1) Koordinatör, Üniversite Meslek
Yüksekokulları Müdürleri arasından Rektör tarafından iki yıl süre ile
görevlendirilir. Süresi biten koordinatör aynı usulle yeniden
görevlendirilebilir.
(2) Rektör,
Koordinatörün önerisi ile bir Koordinatör Yardımcısı görevlendirir. Koordinatör
olmadığı zamanlarda Koordinatör Yardımcısı vekâleten görevi yürütür.
Koordinatör Yardımcısının görev süresi Koordinatörün görev süresi ile sınırlıdır.
MADDE 8-(1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Meslek
Yüksekokulları Müdürler Kurulu’na ve Program ve Bilim Dalı Kurulları’na Başkanlık
etmek,
b) Bu yönerge esaslarına göre MEYOK’u yönetmek,
c) Meslek Yüksekokulları Müdürler Kurulu’nun kararlarını
Rektörlüğe iletmek ve süreci takip etmek,
ç) MEYOK’un
faaliyetleri ile ilgili olarak her üç ayda bir Rektöre rapor vermek.
Meslek
Yüksekokulları Müdürler Kurulu
MADDE 9-(1) Meslek Yüksekokulları Müdürler
Kurulu, Koordinatör başkanlığında Meslek Yüksekokulları Müdürlerinden oluşur.
(2) Meslek
Yüksekokulları Müdürler Kurulu, en az iki ayda bir kere MEYOK Koordinatörünün
daveti üzerine toplanır. Kurul toplantıları üyelerin yarıdan bir fazlasının katılımı
ile yapılır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
(3) Bu toplantılara
gerekli hallerde görüş alış-verişinde bulunmak üzere konuyla ilgili uzmanlar
koordinatör tarafından davet edilebilir.
Meslek
Yüksekokulları Müdürler Kurulunun görevleri
MADDE 10-(1) Meslek Yüksekokulları Müdürler
Kurulu, bu yönergenin 5. Maddesinde belirtilen görevleri yerine getirir.
Danışma
Kurulu
MADDE 11-(1) Danışma Kurulu, Müdürler Kurulu
ile kamu ve özel sektör temsilcileri ile ilgili oda temsilcilerinden oluşur.
(2) Danışma
Kurulu’nun görevi: Meslek Yüksekokullarının faaliyet gösterdiği alanlardaki
kamu ve özel sektör kurum, kuruluş ve meslek odaları ile Meslek Yüksekokulları
arasında iş birliğini ve endüstriye dayalı öğretimin yaygınlaşmasına yardımcı
olmaktır.
Program
Kurulları
MADDE 12- (1) Program Kurulları, Koordinatör
başkanlığında Meslek Yüksekokullarının benzer programlarında görev yapan öğretim
elemanlarından oluşur.
(2) Program
Kurulları’nın görevi: Öğretim elemanlarının, Meslek Yüksekokullarının benzer
programlarındaki eğitim-öğretim, uygulama ve araştırma faaliyetlerini
programlamak, araç gereç ve fiziksel imkanlardan en etkin bir biçimde
yararlanmak için eğitim planlarını hazırlamak ve Müdürler Kurulu’na sunmaktır.
Bilim Dalı
Kurulları
MADDE 13- (1) Bilim Dalı Kurulları, Koordinatör
başkanlığında Hitit Üniversitesinin farklı Meslek Yüksekokul Programlarında yer
alan benzer dersleri yürüten öğretim elemanlarından oluşur.
(2) Bilim Dalı Kurulu’nun görevi: Farklı programlardaki derslerin ve bu derslere ilişkin uygulama ve araştırma faaliyetlerinin içeriklerinin uyumlulaştırılmasına ilişkin önerilerde bulunmaktır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son
Hükümler
Yürürlük
MADDE 14- (1) Bu yönerge Hitit Üniversitesi
Senatosunda kabul edildiği gün yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15-
(1) Bu yönerge
hükümlerini Hitit Üniversitesi Rektörü yürütür.